tisdag 2 juni 2009

Visitors

Japp idag får vi lite besök av bekanta, T ska laga deras bil, och då får man naturligtvis bjuda på lite fika, så det blir den goda morotskakan jag brukar att göra! Har lagt ut receptet förut, men här kommer det igen!

3 äggulor
2 dl socker
250g hasselnötter
3tsk bakpulver
3hg rårivna morötter


Vispa äggulorna och sockret kraftigt, mal hasselnötterna, blanda ner bakpulvret i det malda och sedan häll i det i äggsmeten. Blanda väl, och häll sedan i morötterna.
Häll smeten i en smord och bröad form, gärna med löstagbar kant. Grädda i 175 grader i ca 45-50 min.
Om man vill kan man breda på vispad grädde på den när det kallnat,och dekorera tex med riven choklad eller rivet citronskal, eller ha den bredvid. Jag brukar ha den bredvid.

------

Har varit ute på lite ärenden idag och handlat lite, var skönt faktiskt ute idag! Soligt genom nån slags dis, och kanske en 18 grader, alldeles lagom! Fast nu ser det ut att bli liite mörkare ute, få se vad vädret blir till kvällen.

Lyssnade som en tok på en låt i bilen idag, om och om igen,haha! Ibland så vill man höra en viss låt 100 gånger, man tröttnar aldrig! Men så är jag lite knasig också ;-)

 

------------------

Nä nu ska jag städa undan lite, och äta lite lunch! See Ya!

Inga kommentarer: