tisdag 16 juni 2009

Crazy Goverment

Jo, kom ju på att jag blev så vansinnig över nåt jag hört nu på det sista! Att man inte ska få plugga upp sina betyg på komvux!!

Vad är detta för sjuka ideer??? Om man alltså inte har ångan uppe och kanske är skoltrött, och detta resulterar i enbart G-betyg och man ett par år senare kanske mår bättre/har fått lusten tillbaka, då ska man alltså inte kunna få göra det?? Vad ska detta skapa för stress hos eleverna?? Måste man då se till att få MVG i alla ämnen för att kunna ha chansen till att bli det man vill bli? Tänk om man är riktigt skoltrött eller kanske nöjer sig med att få G, för att man tänkt bli nåt som det bara behövs G till, och så ett par år senare vill man byta inriktning, och det kanske krävs bättre betyg?? Hur gör man då?? Eller en dyslektiker som kanske får kämpa med det mesta för att få ett G? Ska vi inte kunna komma vidare i livet, byta yrke eller komma upp oss i samhället? Måste vi vara på samma nivå som när vi var 18 år?

Jag själv var djup deprimerad under gymnasietiden, vilket resulterade i halvkassa betyg, och detta ska man nu få sota för? Tydligen tror regeringen att det bara beror på lathet att få G.
Detta lät så sjukt i mina öron, trodde inte det var sant.



2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

det där var nog det märkligaste jag hört på länge...hm!? knas det är vad det är!

kram på dig :)

B-b-b-etty sa...

så jävla fel! tycker samhället vinner på att låta folk gå på komvux, jag vet massor med folk som gått och pluggat upp sina betyg så att dom nu är bla sjuksköterskor. bla min syster. jag skulle vilja läsa upp mitt engelska b-betyg, fick g bara för att jag inte lämnade in ett arbete. men jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra med mina betyg faktiskt, har mest g och vg:en