onsdag 3 juni 2009

Take care

Nåt som ligger mig varmt om hjärtat är ju mat och hälsa och jag tycker att människor idag måste verkligen tänka sig för innan de stoppar maten i munnen! Idag proppas ju maten full med socker och andra tillsatser, och man måste börja lära sig att läsa på förpackningar och kräva en förändring!

Folk idag verkar bara häva i sig socker och kolhydratrik kost, det är skrämmande! Hörde på nyheterna att barndiabetes kommer att öka med 70% de närmaste åren, just p.g.a denna sjuka kost. Föräldrar som ger sina småbarn godis och läsk och snabbmat redan före 1 års ålder och nästan samma mängd som de själva vid 3 års ålder. Vad ska göras för att dessa föräldrar ska vakna? Jag vet inte, men jag vet vad jag ska göra, jag ska verkligen vara mån om mina barns matvanor när det är dags!
Nu är vi väldigt noga med vår mat från början, så det är inga problem eg, men jag tänker t.o.m göra egen barnmat så långt det går. För redan i den färdiga barnmaten är det intryckt socker och E-ämnen.

---

En liten matlåt ;-)



---

So long!






2 kommentarer:

messan sa...

Det är ruskiga siffror det där med diabetesen ökningen.Konstigt nog är det socker i allt.
Med mig är det bra just nu. Som du säger så går det lite upp och ner och den där stressen den är aldrig bra.
När gifte ni er? Fin du är på bilden!
Kram

messan sa...

Ja, det var nyss! Stort Grattis till er!!

Vad häftigt med 50tals tema (har förstått att du gillar det):)
Var på bröllop för ett par helger sen, det var sååå fint och romantiskt.
Kram