tisdag 20 januari 2009

Stormy indeed!!

Åh jösses vilket väder! Det har regnat och blåst hela dagen och det har liksom krypt in i märgen på en... brrrr. Inte kul att gå med hundarna i detta! Men det är det underbaraste jobbet i världen endå! När man är riktigt kall och kan gå in till nån av missarna och gosa, så värms man upp innifrån!

-----------

Idag har jag gjort min goda zucchinigratäng, och jag tänkte tipsa om det, var ju ett tag sen jag tipsade om mat!

2 zucchini
2 små burkar tonfisk i vatten
1 vitlöksklyfta
2,5 dl creme fraiche
1msk tomatpure
Chilipulvet
salt peppar

Riv zucchinin i mixern, på rivjärnet, till tunna skivor, går för hand med, men då tar det längre tid.
Smörj en form lite lätt, mixa ihop creme fraichen med kryddor och pressad vitlök.
Lägg ett lager zucchini i botten ett lager smet, ett sista lager zucchini och den sista smeten överst.
In i ugnen i 225 grader i 40 min, sen kan man strö över lite ost, som får fin färg de sista 10 minuterna.


-------------------------

I helgen lyssnade jag lite på gamla Elvisskivor också! Att man inte lyssnar oftare eg, han var ju faktiskt väldigt bra!
Jag gillar verkligen denna låten;



---------------------------------------------

Jag tog hem mina gamla släktkort ifrån stället jag har alla andra mina grejer, för jag ville ha dem här hemma och titta på dem.
Ska nog scanna in ett par och visa, de är otroligt vackra, och eftersom jag inte vet nåt om dem alls, så skapar det ju en hel del funderingar, och fantasin drar iväg!!

--------------

Nu ska jag nog fortsätta poppa lite Elvis!

So Long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lät supergott, måste prova:)
Här regnar det som attan:( Men lyxar till det med ett glas vin, hehe:)

Elina sa...

Gratängen lät god, provas nog någon dag kan jag tro! Det är så himlarns roligt med gamla släktbilder, jag har lånat hem massor och scannat in. Tanken är att någon dag göra ett enormt fotoalbum av alla (samt digitala kopior säkert lagrade någonstans).