måndag 5 januari 2009

It's Cold Outside

Brrr.. imorse var det -18 ute när sambon åkte.. nu när jag gick up för ett tag sen så var det bara -16 ;-)
Inne var det +15, så det var ju bara att börja elda!

---
Igår satt vi och tittade på gamla super8-filmer som sambons mor fixat på dvd! Han hade inte sett dem än på dvd, så vi lånade dem av hans bror och så blev det hela kvällen med det =P Var skoj att se! Älskar att titta på såna filmer, vi ska t.o.m kolla om vi kan få nån att filma oss lite grann med det på bröllopsdagen =P

--------



------------------

Idag är jag ensam då min karl jobbar =P Ska tvätta en massa som ligger på hög.. vi började igår, men sen så blev det ju film, hehe. Så nu har jag börjat igen. Sen ska jag göra en stek idag, det ska bli gott. Det är ju endå Trettondagsafton =P
Men inga andra planer. Händer inget speciellt skoj. Blir lite rock i Uddevalla, men ingen annan skulle dit så, vi får bli hemma.

--------

Nä nu måste jag få i mig frukost, nu har jag startat om min mat-läggning, 4-5 kg ska bort till maj. Ska eg. inte bli nåt problem, men eftersom vikten svajat nu sista tiden så är man ju lite orolig.

Ex på frukost;

Omelett med svamp
el.
Kokt ägg med kräftskjärtar och röra gjord på cremefraiche
el.
Stekt ägg och bacon

Ex på Lunch;

Kokt kycklingfile med en klick cremefraiche smaksatt med färsk basilika och peppar.
Kikärtor och vitkål till
el
Tomatsoppa (egengjord såklart, inget färdigt när man vill gå ner i vikt)


Ex på middag;
Eg vilken mat som hellst, men skippa tillbehöret, dvs pastan, potatisen o.s.v. Ha ist en god sallad gjord på tex vitkål, rädisor, svarta bönor, alfagroddar och solrosskott! Det viktigaste är att skippa alla halvfabrikat och absolut ingen snabbmat!

Ex på Mellanmål
En frukt (ej ananas, vindruvor eller banan)
el.
En näve naturella nötter

Inget socker, och inget mjöl!

---------------------



Nu ska jag göra mig lite morotsjuice med äpple! So Long!

2 kommentarer:

vifsla sa...

Haha! Jag läste Uddevalla och fick snabba flashbacks från när jag och Camilla tog tåget till uddevalla för att höra Foggy Mountain Rockers i höstas.
Det var synd att vi var jäkligt trötta och att Camilla inte förstår sej på rockabilly...

Elina sa...

Åh, du kör lite åt LCHF ser jag. Kommer att fungera toppen för viktminskningen! Plus en hel del goda biverkningar :)

Lycka till!