tisdag 30 december 2008

Shitty things

Ja jag är lite besviken på dokumetären igår på svt; Rockabilly 514.
Den visade i stort sett bara om henne som ordnade festvivalen och så lite rockrävar.. Jag hade hoppats på mer musik, mer bilar och lite mer om själva stilen.. var lite klent tyckte jag iaf.

Sen det värsta jag hört på länge...
Jag har länge undrat hur vi ska kunna ha en tryggt samhälle med så få poliser vi har, och idag fick jag höra ytterligare ett tillfälle där man ser hur det står till i Sveriga idag..

Mamma ringde idag och var lite upprörd. Hennes bekants granne hade blivit bestulen på två hästar! Mammas bekant visste att grannen var borta men såg en bil med hästtransport lämna gården, så hon ringde grannen på mobilen och frågade om nån skulle vara där, men det skulle det ju inte, så mammas bekant kastade sig i bilen och förföljde en av bilarna, skrev uppnummret på släpet och ringde polisen och berättade att hon följde hästtjuven. Vad säger polisen?

-"Nej tyvärr vi har inga resurser för det, vi kan inte åka ut"

VA????? Här ger man polisen ett brott serverat och de har inga RESUSER!? Kvinnan fick ju bara stanna sin bil och åka hem igen, och se hur bilen åker iväg med hästen.
Fy fan säger man bara!

-------------

Men att ringa ambulans är inget tryggare längre heller. Jag vet för några år sedan när en man kollapsade på affären på byn jag bodde förut. En kund ringer 112, och berättar läget. Vad säger telefonisten?

- "Nej vi kan inte skicka nån ambulans om vi inte får prata med vederbörande"

Som tur var så fanns det en läkare i närheten och han greppade telefonen och ta att de fan fick skicka en ambulans. Jo då kom den.

Suck...

2 kommentarer:

vifsla sa...

Hej du!
Larz-Kristerz kommer till Uddevalla i januari, vet inte om det är nära nog.

Furulundskan-Bettan sa...

Men va säger du?! I denna lilla håla.. Man ska tydligen aldrig sluta förvånas. Och man skäms över polisväsendet!
Iallafall så önskar vi er ett
Gott Nytt År!

Kramar från Bettan, Fredrik & Edit