tisdag 30 december 2008

2008

Nu är det strax slut på 2008, och 2009 är på intågande! Vad hände under året? Vad gjorde man? Ibland glömmer man alldeles för fort vad året gav.

Jag snodde lite frågor av Devil Doll, och lagt till några egna, det som varit viktigt under året. (eller mindre viktigt kanske ;-) )

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja jag tittade på dansbandskampen! Att i huvudtaget titta på ett program om/med dansband skulle för ett par år sedan ha varit pest och pina, och en totat vägran. men min blivande har omvänt mig! Han har lärt mig en massa roligt!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lade inga löften tror jag, brukar sällan göra det. Men i år ska jag lägga ett viktlöfte inför bröllopet ;-)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja faktiskt, ett par!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej inte nära till mig men till sambon, så jag var med på begravningen.

5. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mer hälsa, mer pengar och mer snö till julen!

6. Vad från år 2008 kommer du alltid att minnas?
När vi bestämde datum för bröllopet, och när vi bjöd hem sambons familj för att berätta.

7. Vad var din största framgång 2008?
Jag har fått fler insikter om mig själv, hittat lite drömmar som jag glömt bort, och börjat att tänka på dem igen.

8. Största misstaget?
Vet inte faktiskt. Tycker inte jag gjort några.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jo jag fick ju diagnosen i år, och hade en jobbig vår.

10. Bästa köpet?
Min bröllopsklänning ;-) men även skor och skärp jag vunnit på tradera.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Det var nog klänningen =P fast den inte var så dyr. Jag är ingen shoppaholic.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja massor, allt från att höra att jag är bra på att laga mat, till att jag fick en fin julklapp av vännen med posten!

13. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2008?
Finns en del men dessa är några;
1. Domestic Bumblebees - Break up bop
2. Mystery Gang - Bang bang boogie
3. Brenda Lee - Rockin around the christmas tree.
4. Hela blandbandet i chevan som vi hade på väg upp till dalarna i midsommar.


14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Eftersom våren var så tuff, drog den nog ner det allmänna betyget, men jag hade en underbar sommar och höst!

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer tålamod.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt på saker som inte fungerat.

17. Hur tillbringade du julen?
Hos mor och hennes sambo. Vi var där hela julveckan och åt god mat, drack hemmagjord snaps, spelade spel och tittade på Super 8 Filmer.

18. Bästa boken du läste i år?
Säg det inte till någon - Kathy O'Beirne

19. Största musikaliska upptäckten?
Hm, jag har hittat massa godis i år. Men Mystery Gang Bang Bang boogie var en underbar upptäckt.

20. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag fick frukost på sängen, fikade hos svärföräldrana och åt god mat!

21. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja om jag hade vunnit högvinsten, och blivit friskförklarad. Men det kommer fler år ;-)

22. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Min! Jag har absolut hittat lite mer av "min" stil.

23. Vad fick dig att må bra 2008?
Oj massor, familjen och sambon!

24. De bästa nya människorna du träffade?
Ja jag har ju börjat att träffa lite tjejer från ett forum, och de är underbara!

25. Vilket råd vill du dela med dig till nästa år?
Ta hand om dig själv och dina nära ocxh kära! Livet är inte så långt vi tror, njut av alla härliga ögonblick, och glöm bort de tråkiga stunderna.


--------------

Årets Film;
Filmen vi såg hos mamma, super 8 filmen när jag var på djurpark ;-)

Årets Pinuppa;

Bettie Page såklart! En ikon som gått ur tiden..

Årets träff;
Rock i Uddevalla. Själva rocken var inget speciellt, men resan dit var oförglömlig...

Årets Upptäckt;
Att blogga!!


Inga kommentarer: