söndag 7 december 2008

Food

Mat mat i mängder ;-)

Vi åt ju julbord på Tofta Herrgård i går, och jösses vad gott! Bra service och underbart ställe! Fick ett eget bord, och det var ju jätteskönt!
Förra året när vi var på Marstrands fästning, så blev man ihopklämd med de andra och det var inte mysigt alls. Men som sagt detta var jätte trevligt och jättegod mat, testade en del nytt jag aldrig ätit för, och dessutom aldrig kommer att testa igen! Vildsvinskorven var det vidrigaste jag ätit, och fasanterinen växte i munnen. men jag testade iaf!!

På kvällen blev det dansbandskampen, och de gick vidare igen! Underbart! heja Larz Kristerz ;-)

------------------------------------------

Jag stängde av spelaren i sidomenyn, nu får man trycka på den om man vill lyssna på låtarna, kom på att det inte var så smart att ha autoplay när jag så ofta postar videos ;-) Så det är lite blandat med bra musik, lite jullåtar också! Färgade bloggen röd julen till ära också =P

-------------------

Idag ska jag griljera skinka och göra sill! Jag brukar göra en kräftsill som är väldigt god! Men de hade slut på abbas inläggningssill, så jag hoppas attd enna sorten är lika och att den blir bra!
Jag tänkte göra nåt julgodis också, men vet inte riktigt vad än.. men kommer nog på nåt! Tänkte ev. göra lite chokladcrisp med quinoapuffar ist för rispuffar! Lite nyttigare!

------------------------------

2:a advent idag, äntligen närmar sig julen! Jag bara älskar julen, med all god mat, fina klappar och stämningsfull musik.
Jag är uppvuxen med att det dricks snaps, spelas sällskapsspel och skrattas.Alltid var det nån som blev lite röd om näsan, och nån som gick och la sig tidigt,
men alltid glada miner och härligt humör. Jag har nog aldrig upplevt en jul med bråk eller problem. Och det är jag väldigt glad för!
Många stackars barn har det inte så bra på jul. Eller annars heller för den delen.

-----------


Idag ska vi åka och inhandla inbjudningskorten, hoppas de blir bra nu.. Det fanns ju inte de svarta med vita prickar jag hade hoppats på, men det får räcka med de helsvarta, hoppas det blir bra iaf... vissa reagerar säkert på att de är svarta, men det struntar jag i.

---------------------

Nu ska jag griljera skinka ! So long!


1 kommentar:

Zizzi sa...

Jag tycker att det är bra att ni gör inbjudningarna i den stil NI vill. Det är snyggt och elegant med svart tycker jag!

Minigranen köpte jag för nåt år sedan på Clas Ohlson. Men jag vet att de har sådana varje år.

Kram cissi