torsdag 4 december 2008

Christmas music

Ja jag älskar julmusik, men det är svårt att komma på vilka som är ens favoriter, för det finns så mycket härlig stämningsfull musik från alla decennier!
Som DevilDoll och Zizzi, sätter jag nu upp en Lista på lite favoritjullåtar! Men vissa videos får man blunda till och bara lyssna. Glöm inte att stänga av spelaren till höger innan ni lyssnar...

Eartha Kitt - Santa Baby


Lars Vegas Trio - Kalle och hans vänner


Chuck Berry-Run Rudolph run (denna video är med Bria Setzer)


Brenda Lee - Rockin' around the christmas tree


Bing Crosby - White Christmas


Dean Martin - Let it snow


-------------------------

I förrgår handlade jag lite grand, och slängde med en frukt jag inte ätit förr; Pomelo, Sweetie. Trodde den skulle vara lite sötare än en vanlig Pomelo..brrr..... Jag körde den i juicepressen med morot. men skummet blev så besk att tungan skrumpnade. Men jag tvingade i mig hela, det är ju endå nyttigt ;)

Försöker att alltid göra en fruktdrink på morgonen eller på lunch, men det är inte alltid jag orkar att böka fram apparaturen, diska den och sen plocka ihop den och ställa undan på nytt. Längtar tills köket blir gjort så kanske den får plats att stå framme iaf.

----------

Nu ska jag städa lite! So long!



Inga kommentarer: