måndag 1 december 2008

Play the game


Köpte ett nytt spel!

Jo i helgen var vi iväg och köpte ett nytt sällskapsspel! Det heter Retro och var ett kunskapsspel om 50-90talet!
Det var rätt skoj, men lite knepiga regler, och lite ogenomtänkt, då inte alla ämnen står på samma kort, utan man får liksom leta efter de kort som har det rätta ämnet. Lite irriterande.

--------------------



Annars var helgen lugn, igår gjorde jag en stek, testade att koka i vin, och hade lite vin kvar från när tjejerna var här, ett väldigt fruktigt juligt vin som doftar russin, och det blev jättegott! Blev en väldigt god sås på det också!
--
Vi var in på Allum i Partille också, och tittade in på Panduro, för att se vilket papper vi ska ha till inbjudningarna. De papper jag hade tänkt mig, som finns på hemsidan, fanns inte alls enligt expediten, så vi hittade ett svart papper, som var färdigstansad för att vika som kort, så det får bli dem, Ska ju snitsa till dem lite med band också endå.
----
Idag ska jag försöka ta mig iväg och köpa färgpatron till skrivaren, har varit utan länge nu och det behövs skrivas ut en hel del kort så det är dags nu. Men jag kände mig risig igår, och är bra trött idag, låg och nös och snörvlade halva natten så jag hoppas att jag inte blir förkyld nu bara.

-------------------------------------------------------

Lyssnade lite på jullåtar i helgen, så det får bli lite sånt nu! Denna är underbar ;-)



-----------------------

Nu är första advent förbi och det är bara 3 veckor kvar till jul! Jippie! Man blir som ett barn igen varje år =P


Go Jul!

Inga kommentarer: