måndag 8 december 2008

Shitty Day

ÖÖh... stön och stånk. Mår skit idag alltså, trött och sliten. helt snurrig i huvudet efter en hel veckas super-mens (intressant fakta), så det tar ut sin rätt nu...

-------------------------

Idag har som sagt bara varit en slapp dag, igår var också lugn, men vi var faktiskt in på Panduro och köpte materialen till inbjudningskorten! Så nu hoppas jag att det blir fina kort. Jag hade ju hoppats på att på att få hit mina tjejer, men det verkar inte som att de har tid innan jul, så jag vet inte om jag ska vänta eller göra dem själv. Jag har ju en sambo också, bara det att jag sagt att jag fixar den biten ;-)



---------------------------

Mitt senaste fynd på H&M förresten, i en smått stressad stund;




Jag försökte ta ett kort på bara skjortan, men attans vad svårt det var, bara massa mönster, nu kan man iaf se lite vad det är för modell. Få se om jag vågar att använda den efter min mors utlåtande om att sånt mönster bara passar på vissa baltiska kvinnor med tvivelaktigt yrke ;-)

-------------------------------------------

Idag behöver jag nån låt som livar upp lite..hm..

Kom på ett band som var förband till Reverend Horton Heat, skitcoola, och var faktiskt helt ok, även om jag inte riktigt diggar den här stilen fullt ut. Lite för hysteriskt, men fräckt =P


Scotch Greens - Professional

-------------------------------------

Nu är ju även skinkan gjord, sillen inlagd, jag ska göra leverpastej dagarna innan julafton att ta med till mor, och även mitt suveräna marinadrecept till revbenen!

Mina Revben;

4pers
Ca 700-1kg tjocka revben

Cayennepeppar
Grillkrydda
Vitlökspulver
Pepparmix
Pressad citron
Lagerbrad
Honung
Olja


Blanda alla kryddningar med oljan, smält honungen om det är en fast, krossa lagerbladen 2-3 st.
Badda in revbenen med blandningen och låt stå nån timme eller flera.

175grader i 1,5 timme. Om det inte är klart, kan man skära upp den i skivor och låta den stå en stund till i formen, tills det är klart.

--------------------------------------


Nu ska jag göra middag! So long!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg kommentaren. om du går in här: http://www.designadinblogg.se/2007/december/visa-statistik-pa-din-blogg.html så står det hur man gör! Om det inte går så får du haffa mig på msn nån dag så ska jag försöka förklara!

Anonym sa...

Schysst blogg du har! Kul att läsa. =)

Anonym sa...

Jag läser Devildolls blogg så där hittade jag länk till dig i samband med julmusik. =) Jag är själv nyfiken på vilka som läser min blogg så jag tycker det bara är kul. =)

Furulundskan-Bettan sa...

Det var inge kul alls! Fy..
Kommer inte lämna Edit nå mer i bilen om jag säger så!!
Inbjudningskorten såg spännande ut =) Har ni allt under kontroll?

Ja, blev lite knepig min. Snällt av mig då och knäppa precis i en gäspning =)

Anonym sa...

Hehe kunde inte heller låta bli att köpa blusen... ;)