fredag 6 februari 2009

Sweet Weekend!

Äntligen fredag! Jag som är så förkyld, tycker detta är sååå skööönt! Nu ska jag bara slappa och pilla mig i naveln ;) Få se hur det blir med rocken imorgon, måste kurera mig lite för att orka med det känner jag.

------------

Tänkte jag skulle tipsa om mat igen, var ett tag sen nu, och detta är en favorit!

Min heta kycklinggryta

2 stora kycklingfiléer
3 starka korvar
2 burkar krossade tomater
2 pressade vitlöksklyftor
1 gul paprika
en bit av en purjolök
1tsk riven färsk ingefära
1tsk sambal oelek
chilipulver
Cayennepeppar
pepparmix
salt


Skär upp kyckling och korv i valfri storlek. Stek upp all purjo och vitlök snabbt och sen i med kycklingen. Låt det fräsa ihop ett tag. Släng sen ner de krossade tomaterna, och den valfria mängden av kryddorna och paprikan. Låt det puttra i 10 min. Släng i korven och låt det koka 10 min till.
Klart!

-----------------------------

Lite partymusik!

Shake your tail feather ur "Blues Brothers"

-----------------------------------------------------

Nu står en cheesecake i ugnen och luktar gött! Jag har gjort den lite nyttigare, och receptet kommer imorgon om det blev gott ;)

----------------

Seee ya!





1 kommentar:

Anonym sa...

Nyttigare cheesecake, låter för bra för att vara sant:) Om den blir god kan du sälja receptet dyrt, haha! -J