söndag 8 februari 2009

Getting better?

Ja jag tycker mig känna mig liiite mindre förkyld idag! Hostar inte lika illa, gör iaf inte ont i bröstet på samma sätt. Hoppas det går över nu!!

Igår vart vi bara hemma framför TVn, lite trist men det behövdes nog. Men satt bara och var förbannad på melodifestivalen.. hur röstar folk egentligen??

Såg filmen "Beyond the sea" också men..nja den var lite rörig, lite svårt att hänga med ibland. Men skojig att se och få lite inblick i Bobby's liv.

------------------------------------

Idag har vi haft lite kaffebesök, det hade vi igår med för den delen! Mycket kaffe blir det!

Har fått ut lite inbjudningar nu, men när jag visar den för svärmor ser hon ju att det är ett fel i inbjudan som ingen annan sett.. Jag har skrivit bankGIRO ist för KONTO. *slår sig för pannan* Så nu får man ringa till alla och säga att det står fel....

-------------------------

Nu ska jag börja med middagen, blir Lax och wokgrönsaker.

Men jag kan skriva upp receptet på Cheesecaken som jag gjorde i fredags! Blev god!

3dl dinkelmjöl
100g smör
kanel

3dl creme fraiche
100g färskost
2stora ägg
1 stor matsked honung
1/2 - 1 dl socker (beroende på hur sött man vill ha)
1dl kokosflingor.
2tsk vaniljsocker

Smält smöret och blanda med mjölet, och ha i lite kanel. Tryck ut "degen" i en springform, och grädda i 3 min i 175 grader.
Blanda de andra ingred. till en smet och häll i det förgräddade botten.
Grädda hela kakan i 175 grader i ca 45 min i den nedre delen av ugnen. Kolla så att den inte tar färg.
Servera med bär.

----------------------------------


The Pirates - You Don't own me

------------------------------------------

See Ya!





Inga kommentarer: