onsdag 17 september 2008

Working Girl

Puh!

Ja nu får jag jobba hela veckan, förmodligen hela nästa med! Men man ska väl inte ropa hej än. Har sökt ett till jobb som jag hoppas på! *Håller tummarna*

Annars har det inte hänt så mycket i veckan, jobbar och är så trött så jag har inte riktigt varken tid eller ork att skriva blogg, fast idag kändes det bra att skriva lite =P

I helgen så har vi bjudit hem folk på mat, det ska bli skoj, men det blir Tacos.. JA jag vet, inte så fantasifullt, men jag orkar nog inte stå vid spisen hela lördag känner jag efter denna veckan. Men nån god efterrätt ska det bli!

-----------------------------------------------------------------------------

Eating


Ja efterrätt ja! Har ett jättebra recept på morotskaka! Jättebra om man vill skippa mjöl!

3 äggulor
3,5 dl socker ( kan minskas lite om man vill ha mindre sött)
250g hasselnötter
3tsk bakpulver
3hg rårivna morötter

Vispa äggulorna och sockret kraftigt, mal hasselnötterna, blanda ner bakpulvret i det malda och sedan häll i det i äggsmeten. Blanda väl, och häll sedan i morötterna.
Häll smeten i en smord och bröad form, gärna med löstagbar kant. Grädda i 175 grader i ca 45-50 min.
Om man vill kan man breda på vispad grädde på den när det kallnat,och dekorera tex med riven choklad eller rivet citronskal, eller ha den brevid. Jag brukar ha den brevid.

----------------------------------------------------------------

Music

Lite skönt sväng..



-------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: