torsdag 11 september 2008

School Reunion

Klassfest!

Ja i veckan så damp inbjudan till fest för högstadieklassen ner! Roligt! Jag tycker det är så otroligt intressant att få se vad det blivit av folk. Alla hade ju sina drömmar och ambitioner då, men jag kan tänka mig att till 90% gör de nåt helt annat idag, och fått varit med om mer än vad de trott.

Jag själv har ju sannerligen fått uppleva mer än vad jag trott! Både på gott och ont! Men även om jag inte rest runt halva jordklotet som många andra, eller jobbat i en bar på cypern, så har jag fått en massa erfarenheter utav livet som jag inte skulle vilja bara utan. Jag har genomgått en väldigt stor inre resa, och fått helt andra uppfattningar om världen och om andra människor. Jag tror endå att folks behov av att resa inte alltid behöver betyda att man måste flacka land och rike runt, utan att vi förmodligen helt enkelt letar svar på frågor. Dem kan vi faktiskt hitta hemma i vardagsrummet eller nere på Ica lika gärna! Det är iaf vad jag tror. Svaren kommer där man minst anar det.

-------------------------------------------------------------------------------
Eating

Jag gjorde en supergod gryta häromdagen! Den innehöll kycklingfilé, glutenfri korv, bacon, vitkål, vitlök och vårlök. Att stekte jag ihop och lät koka i 40 min. Mums! Hade god Dinkelspagetti till!

---------------------------------------------------------------------------------


Music

Som vanligt måste jag ju ha lite goda musiklänkar ;) Jag och youtube är ju bästa polare ;)

Igår fick jag en sån 70's rocker-flash..eller nåt haha. Jag hade en period i mitt liv när det nästan bara spelades sånt i min stereo. Och jag diggar det fortfarande... Skrikande vocaliser, vräkiga organister och fula kläder ;)

Uriah Heep - Easy Livin'


Led Zeppelin - Rock n Roll



Whitesnake - Medicine Man


Men även det lite flummiga, som the Doors..aah..älskar Jim Morrison!



------------------------------------------------------------------------

Häromdagen beställde jag även min vita Vivien of Holloway-klänning! Hoppas den blir bra nu då, jag blir tokig om jag inte blir nöjd nu.. vill bara känna mig vacker.. förhoppningsvis sitter den bra, eller är lite stor så man kan ta in den lite... Är så förväntansfull nu, och Thommy vet ingenting! Hoppas jag kan hålla mig från att säga nåt. Förmodligen kommer jag säga att jag bytt, men han får ju inte veta VAD jag bytt till.

Jag bakade knäckebröd också, men det blev lite segt, bättre lycka nästa gång, men det var väldigt gott, så tänderna får jobba lite bara ;)

Nu ska jag ner på torget igen och hämta lite mediciner, handla lite och ska nog smyga in på nånklädaffär också..;)

Hej så länge!



1 kommentar:

Perny sa...

Bra musik måste jag säga. MÅnga nostalgiska känslor som bråkade i kroppen när jag tryckte igång länkarna :D

jag hoppade min klassträff när den var. Jag var höggravid och de få personer jag faktiskt ville träffa skulle inte gå, har ingen rosenskimrande längtan till min högstadieskola måste jag erkänna och jag tror inte jag är ensam om det.