tisdag 23 september 2008

See the Future

Massa planer!

I helgen så hade vi lite folk hemma. Tacos blev lyckat endå, folk åt som hästar, och det var ju tur ;) Det var iaf trevligt och det var städat, så vi åkte till Ikea på söndag och köpte ny stekpanna ;)

Annars så har jag bara jobbat, fast idag är jag ledig! Jätteskönt, så strax ska jag sätta fart med brödbaket!

Sen har jag börjat att få massa tankar och planer inför framtiden.. Jag har länge bara levt i nutiden, och bara försökt överleva en dag i taget, bara ta alllt för vad det är liksom. Men nu har jag iaf lite mer ambitioner över min framtid, vad jag verkligen vill jobba med, inte bara leta ett nödvändigt.

Jag har länge velat starta eget företag, och jag vill syssla med alternativa behandlingar, på ett eller annat sätt. Jag har ju läst homeopati, men jag fick en del kriser i mitt liv och avslutade inte studierna...och det känns absolut inte kul idag! Men jag kan ju syssla med annat, jag vet inte riktigt vad jag vill göra.. en massa ideer snurrar i hjärnan!

Jag har även planer på att skriva igen, som var min största dröm för kanske 6 år sedan! Tänk att få skriva om sånt jag brinner för, och det i sig är ju 111 olika ämnen så hur man skulle få ihop det, det är ju nåt att fundera på ;)

---------------------------------------------------------

Music



----------------------------------------------------------------------------

Eating

Hörde på radion igår att de kommit på att sötningsmedel, speciellt fruktos, gör oss fetare än vanligt socker. Inte bara att det gör oss hungrigare och äter mer mat, utan att det på verkar våran bukspottkörtel! Tur man undviker sånt!! Men det ska man nog tänka på, många tror ju att lightcola är helt ofarligt bara för att det inte är socker i, men mängden sötningsmedel är ju..äcklig. Nä, låt bli det söta och ät godis på lördag om man måste, det är det bästa!

---------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag äta frukost =P



Inga kommentarer: