fredag 28 oktober 2011

How you Write

Nu när jag lade ut en bild på min handstil, ja lite uppiffad var den väl, men så ser det ut när jag ska skriva fint iaf, så letade jag efter såna tolkningar på hur man är som person, beroende på handstil och hittade denna lilla text om min stil;

 

En upprättstående stil, med hög formnivå, kan tyda på självbehärskning, saklighet, måttfullhet och stolthet.

En person med vid stil, har ofta bråttom, och går med långa, snabba steg.

 

En sak slog mig när jag lästa om det motsatta, och det är att när jag ska skriva nåt offentligt så blir det upprätt vitt och luftigt. När jag skriver mer privat kan det bli lite små bokstäver som trängs och där står det;

Och en person med trång stil, är ofta tveksam och eftertänksam, och går med korta, osäkra steg. Den som tar ”korta, tveksamma steg” i livet, är ofta rädd och passiv. Och lämnar ibland över nödvändiga beslut till en make eller en förälder.

 

Så då tänker jag, med egen tolkning här, att utåt så visar jag en öppen, framåt sida, medans jag innerst inne är osäker och obeslutsam.

 

Stämmer nog rätt bra detta.. Läs du med HÄR.

Inga kommentarer: