torsdag 13 oktober 2011

Change of Plans

Planering gillar jag. Att jag ska veta vad som ska hända och blir mer än nöjd om det faller på plats och blir exakt så. Om det däremot blir nåt helt annat än vad jag bestämt eller ställt in mig på, ja det blir det lite kaos och stress. Och när man har barn så är det ofta det sistnämna scenariot som inträffar. Tyvärr. Då blir min lilla själ stressig och min mun lite vass. Fast det är bra att man har barn dock, man får lära sig att inte säga allt det som man har lust med. Men jag blir inte mindre stressad. Tänk om man kunde lära sig att hantera stress lika lätt som munlädret.

 

Idag skulle vi väl ha åkt på öppna förskolan, men tussan ville vakna supertidigt och inte somna om, så hon var ju såklart jättetrött och somnade om den tiden vi skulle ha behövt gå upp för att hinna. Så det blir bara lite hemmagos ist, kanske få försöka att åka ner till eljusslingan och ta en promenad i solen.

 

Letar fortfarande skor BTW.

Inga kommentarer: