måndag 14 mars 2011

Worry

Vad mycket elände det händer i världen. Varje dag möts man av nyheter om allt från krig och mord till ödestigra katastrofer.  Man undrar vad det är på väg och hur man ska få sitt lilla barn att växa upp trygg och bekymmerslös. Det sistnämna går ju inte, det är ju bara önsketänkande men att få vara trygg hoppas jag att jag kan erbjuda henne iaf. Åtminstone här hemma.

Vi tittar faktiskt inte så ofta på nyheterna, och köper sällan dagstidningar eller liknande. Vi orkar inte höra om skiten hela tiden, man mår bara dåligt. Vill jag se vad som hänt i världen så kan jag kolla över nätet lite snabbt.

Vi ser heller inte alla dessa mord och kriminalserier som jag kan bli galen på. Varför vill folk se sånt hela tiden?? Får man inte nog av verkligheten?

Nej vi söker efter glada nyheter, roliga program och komedier på TV. Det tror jag kommer iaf att skapa en trygg sfär här hemma för lilla tjejen. Hoppas jag på. Barn blir ju matade med allt otäckt endå utanför hemmet.

--------------

Nästa punkt på listan kommer ikväll, då den är; Vad jag åt idag.

Inga kommentarer: