måndag 14 mars 2011

Food

Jag gör den mesta barnmaten själv, det känns bra speciellt efter Plus test som sa att burkmaten innehåller alldeles för lite järn.

Jag kokar upp tex lax med ärtor, kålrot, purjolök, vitlök, potatis och lite persilja och mixar ihop det till en mysig puré ;-)

Eller som igår gjorde jag en potatis och purjolöks”soppa”. Den blev vegetarisk dock.

Sen brukar jag koka upp köttfärs med morot, potatis, krossade tomater och oregano.

Har även testat torsk med kokt potatis samt vitsås.

Efterrätter blir ofta egengjorde bärkrämer, mosad banan med lite turkisk yoghurt, rivet äpple med pressad citron i eller päronmos.

Än så länge älskar hon min mat, men sånt där kan ju ändras ;-)

IMG_1704

2 kommentarer:

Towe sa...

alltså jag försöker också göra mycket barnmat själv men vad gör man när sonen älskar burkmat och rynkar på näsan åt min fiskgryta, pasta med broccoli och laxpuré.. ;)

Annie S sa...

Härlig bild! :)