söndag 27 mars 2011

My Legs

Ibland blir jag så trött på mina ben. Som i natt när jag fick typ sendrag/muskelkramp i båda vaderna , dubbelsidig dessutom. Fick kl 05 gå upp och gå och smörja in med värmande liniment. Till slut släppte det, men nu är man ju helt slut i benen istället. Jag fattar inte varför jag får det, och just när man får det på alla sidor så man inte kan stretcha alls åt nåt håll, utan bara stå rätt upp och ner och stå ut smärtan.  Blä.

Nästa helg kommer min mamma ner på besök! Ska bli trevligt och så ska hon passa lillan lite när vi ska iväg på lite galej. Ja vi ska åka nyktra och titta lite på band som spelar här i närheten. Kanske träffa nån människa och bara få klä upp sig lite! Ska bli skoj.

Idag blir förresten lillan 8 månader! Och igår så sa hon “mamma” för första gången! Så underbart härligt. Hon har de senaste dagarna varit väldigt framåt när det gäller nya ljud. Ibland ylar hon som ett kompressorhorn men ibland så övar hon in lite ord också. Mycket “dada” “mama” “jaja” “nana” och “baba”. Har börjat att förstå vad vi säger när jag frågar efter “lampan” eller “missen”. Så tittar hon på det jag frågar efter. Inte alltid, men ibland så ;-)

IMG_2266

Inga kommentarer: