onsdag 2 mars 2011

Water

Min tjej hatar ju vatten. Ja iallafall tills nyss! När jag var hos mamma sist så kom vi på att vi måste ju få henne att gilla vatten på nåt sätt, på hennes villkor. Så vi ställde fram en stor ugnsform halvfull med ljummet vatten och slängde i lite favoritleksaker där i. Nappar, hennes telefonlur, nåt färgglatt lock o.s.v.

Först såg hon väldigt tveksam ut, ville inte peta i det blöta utan försökte med alla medel ta sina saker utan att bli blöt. Men sen gick det bättre och bättre. jag har kört detta med henne nu hemma några gånger och sist vi badade henne så var det utan gråt! Hon drog efter andan lite och läppen for ut, men inga tårar! På slutet så t.o.m pillade hon lite på sin anka.

Idag lekte hon lite i vattnet igen, och nu riktigt plaskar hon i den lilla formen, nästa steg blir att plaska i baljan!

DSC09437---------

Dag 8; En dålig vana jag önskar att jag inte hade.

Att jag blir så vansinnigt grinig när jag är stressad. jag blir oförskämd och bitchig . BLÄ.

1 kommentar:

Angelica sa...

Här är det det Storeman som inte gillar vatten, Lilleman älskar där emot vatten =) Haha! Skulle vi vänta med att lägga Silas till nio så skulle han bli skitgrinig. Fast det går bra när man är borta och hälsar på någon, men då händer det ju saker hela tiden och han kan "hoppa" frän knä till knä =)