fredag 24 september 2010

Weight

Ja efter graviditet och allt så väger man ju lite mer än vad som jag är nöjd med.. Jag är ju långt ifrån nån bjässe, men man har ju sin trivselvikt man inte vill gå ifrån.

Eftersom jag inte ammat nåt knappt så har man ju inte kunnat dra nytta av det nåt, så det är några jobbiga kilon som stannat.

Jag frossade varken under graviditeten eller nu efteråt, men endå så får man ju kilon på kroppen.. Helt naturligt iofs.

Men jag är väldigt strikt när det kommer till mat när det gäller, och när jag “frossar” eller njuter så blir det pasta till maten, naturgodis på lördagen eller kanske en hel mörk chokladbit på en onsdag!! ;-) Skämt och sido, jag vet hur man ska gå ner i vikt, men just nu hinner jag attsingen inte. Det blir pasta och ris till maten för att få lite bränsle och jag måste ha den där smörgåsen på kvällen för att inte svälta när jag ska sova.

Men de sakerna har gjort att jag har 7kg att få bort nu. Funderar på nån typ av soppa eller shake så att man får ner kilona lite så det går fortare, för hålla vikten är inga problem.

Jag har testat soppor förr, och vikväktare och allt vad det är, men inget har hänt.. När jag testade GI så rasslade det till hemskt fort!

På 5 månader gick jag ner 25kg för 3 år sedan. Och det var inte ens jobbigt!

Att gå ner i vikt handlar om att vilja må bra, att orka. För när man äter fel så tappar man orken, man blir slö och oengagerad. Därför tror jag så många har så svårt att ta tag i sin viktminskning, för se orkar inte. Men det blir bra bara man börjar, promise ;-)

Men har nån nåt förslag på nån god viktminskningssoppa att rekomendera så give it to me!

1 kommentar:

Towe sa...

skitsvårt det där tycker jag, är galet hungrig nu när jag ammar så går liksom inte att hoppa över kolhydraterna :)