fredag 3 september 2010

Politics

Man kan ju inte undgå att det är val snart, det snackas om det var man än vänder sig.

Men allvarligt, vad ska man rösta på? Blocken flyter i varandra och de kastar skit på varandra och skäller ner varandras förslag som endå är snarlika.

Sen det som stör mig allra allra mest är att det inte verkar vara demokrati i detta landet..

Allt detta prat om att politiker vägrar samarbeta med Sverigedemokraterna och de ska uteslutas från den ena och det andra… Men om folket röstar på dem måste det ju betyda att de står för vad de vill förmedla? Det går väl inte at bortse från??

Nu sympatiserar jag inte med allt de står för, men just grejen att de stora partierna vägrar att samarbeta med ett parti som faktiskt verkar vara nåt som folket vill ha? Underligt. Det är ju inte så att de smugit in i riksdagen av sig själva… Men så låter det ju.

-------------

Nog pratat om politik ;-)

Idag vaknade man tidigt, lilla tösen var klarvaken och ville upp och äta. jaja, jag drog mig upp och när hon fått sin mat, kissat (även på sin pyjamas), och lagt en rap så stensomnade hon. Själv var man ju klarvaken vid det tillfället så hon fick sova så tog jag lite datatid ist. Passade på att ta lite frukost, blir svårt med det sen, då hon brukar vara lite kinkig på förmiddagen.

---

Inga kommentarer: