måndag 13 september 2010

Hm..

Alltid så hoppar de stora bolagen på när nåt är “inne”. Nu är ju rockabilly hett inom musiken, eller ja, nåt som anses vara rockabilly, nån snäll, tam menlös variant iaf, typ Baseballs. Inget ont om Baseballs så, de låter trevligt, men rockabilly, nja det känns hårt att kalla det för just det.

Nu har Absolute-serien släppt en rockabilly skiva också. Ja vad sägs om, Queen, Blasters och Kingen? Inga hårda rockabillynamn direkt.. Finns rockabillylåtar med också, men samlingen i sin helhet är bara för kass.. Känns bara som de slängt i de gamla låtar de känner till och lite artister som kör “retrostuk” och så plötsligt trodde de att de hade en rockabillyskiva. *suck*

2 kommentarer:

Angelica sa...

Har inte lyssnat på den där skivan, men kan tänka mig vad det är. De borde ju kolla med någon som kan riktig Rockabilly innan de släpper en skiva och kallar det Rockabilly. Jo men precis, staten bestämmer så jäkla mycket endå tycker jag!

Karolina sa...

va härligt att jag hittat någon mer som inte gillar Baseballs :) Förstår verkligen inte hysterin kring det där bandet, själv tycker jag att de är rätt tråkiga. Det finns en massa bättre riktiga rockabillyband enligt mig!