måndag 12 september 2011

Hair & Makeup

Jag är inte en sån där som orkar att hålla på med smink och fina frisyrer till vardags. Jag har aldrig vart nån “tjejtjej” som målat naglarna eller köpt mascaror lika ofta som jag bytt trosor typ. Jag får kasta smink när jag har haft det ett par år, för det tar aldrig slut av sig själv.  När jag ska ut på nåt galej försöker jag lite men det blir aldrig nån spackelyta, utan jag kör nåt snabbt och lätt.

Det är en kombination av sjukdom och lathet, jag varken orkar eller bryr mig så mycket. Ibland kan jag bli avis på dem som är snyggt sminkade med kraftigt markerade ögonbryn och vackra röda läppar…meeen jag är jag och jag orkar inte det. Att göra håret med massa victory rolls och ditten datten klarar jag inte heller med mina armar och plånboken vill nog inte lätta på sig för alla produkter som behövs för mitt lövtunna och bräckliga hår.

Finns vansinnigt mycket snygga frisyrer men jag ger upp varje gång jag står där vid spegeln och lyften på riset. jag suckar och sätter det i en knut.

Äh nog med tråkigheter. På onsdag blir det Ullared, fick med mig en vän till slut, en karl faktiskt, haha! Jag trodde inte det fanns män som ställde upp frivilligt på en Ullaredsresa, men de finns tydligen ;-)

Jag har en jättelista med grejer jag ska titta på, men måste tänka efter vad jag köper, det är så jäkla lätt att gå bananas där inne och bara kasta prylar i vagnen.

Bjuder på en låt jag sitter med i öronen just i detta nu.

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag har aldrig varit på Ullared. Men det låter som ett ställe jag skulle gilla:) Lycka till med shoppandet!