onsdag 7 september 2011

Cake

Kladdkaka på mitt vis.

100g smält mjölkfritt smör

1,5dl socker

3tsk vanillinsocker

4msk kakao

en nypa salt

1,5dl malda hasselnötter

0,5dl bovetemjöl

2 ägg

Blanda socker och smör, sen det torra och sist äggen.

Smörj en springform med olja och boveteflingor.

Grädda i 175 grader i 15-20 minIMG_6248 Servera med Carlshamns “Luftig visp”. Den är så hård att den går att ha som glasyr märkte jag ;-)

 

 

IMG_6254IMG_6262

Tänkte jag skulle fota lite fina bilder på det jag gjorde men lessnade eftersom vi har det rätt mörkt och dunkelt och jag är verkligen inte kompis med kameran då…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser mumma ut vännen!
Tänkt epå dig innan idag när jag hamnade på den här sidan:
http://fyndiq.se/sok/rockabilly/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=FB.Rockabilly

Vet ej om länken kommer funka...
Kramis Tessilooo

Lilly Lee sa...

Oh tack för tipset! Jag har aldrig vart in på den sidan!