fredag 29 oktober 2010

I Survived!

Haha, ja jag överlevde första behandlingen ;-) Fick göra ett litet symbol-test och ta lite prover, sen kopplades jag upp på den lilla “pumpen” med droppet och så fick jag sitta en timme med det, sen en halvtimme med vätska och sen en halvtimme till så de såg att jag mådde bra. Och det gjorde jag ju!

Hade tecken på infektion i urinprovet, men jag har inte känt av nåt alls. Sköterskan kom och frågade; “hur mår du, du är inte febrig eller så?” Jag hade tydligen höga halter så hon skickade en odling, får väl se om de ringer på måndag och vill ge mig penicillin.

------------

Idag ska jag försöka att hinna med  lite bakning tänkte jag, bakade bullar förra veckan, men vill ha nåt mer att bjuda på nu när maken ska ha “öppet hus” för sina vänner eftersom han fyllt år. Jag tycker färdigköpt är så trist att bjuda på. Jag bryr mig inte alls om folk jag hälsar på bjuder på köpebröd, inte alls, det är min egna lilla fixa idé om att allt ska va hembakt, haha.

---------------

Har funderingar kring mitt hår, just nu är jag ju blond-utan-frisyr och funderar på att färga det mörkt igen och klippa luggen. Samtidigt är det lite trist att kapa luggen då det begränsar frisyrvalen, men det är bra skönt att slippa håret i ögonen när man inte har nån frisyr. *suck* Får fundera lite till…

1 kommentar:

Hanna sa...

He he själv ha jag utväxt-till-halva-håret-utan-frisyr :D ha ha
Vill göra nåt men vågar faan inte nu när man börja få långt utifall man ångra sig.
De jag skulle vilja göra är att klippa lugg och ta bort de slitna på resten samt färga i nån illig röd färg :D
Kram och tag för dina kommentarer förresten :)