söndag 10 oktober 2010

New Treatment

Den 28:e börjar jag med den nya medicinen, Tysabri. Det ska tydligen vara den bästa som finns just nu. Men man kan även råka ut för en annan sjukdom, som utlöses av medicinen, PML(läs mer HÄR), och det är ju jätteläskigt och otäckt, men risken är mycket liten att det händer, men det har ju hänt i några fall så man ska ju inte blunda för det heller.

Men om man snackar med dem som har den, så får man höra hur pigga de är och hur de sakta men säkert blir piggare och läker ut gamla skov. Det vill jag ska hända mig med!

Jag vill vara en pigg, glad och frisk mamma som kan ta hand om sin dotter på allra bästa sätt. Så nu satsar jag på det!

5 kommentarer:

Zazzan sa...

Det låter ju onekligen läskigt med risk för DML. (När jag läste på Smittskyddinstitutet stod det att dom flesta som får den sjukdomen avlider inom ett år. Stämmer det verkligen?!)
Men känner du att det är värt risken så är det klart du ska prova!
Jag håller tummarna för att det ska gå bra. Förstår verkligen att man får en extra drivkraft att vilja vara pigg och må bra när man har blivit förälder.
Kram

Angelica sa...

Om det fanns en gillaknapp så skulle jag klicka på den =)

Angelica sa...

Läste länken nu, det låter lite läskigt, men förstår att du väljer att satsa på medicinen endå!

Zazzan sa...

Sv: Jaha, jag visste inte att man kunde bli frisk från DML för det stod det inte där som jag läste på Smittskyddsinstitutet. Och är det bara 3 promilles risk att man får det så är det ju verkligen listen risk. Sett ur det perspektivet så förstår jag ju ännu mer varför du vill testa medicinen.

Anonym sa...

Åh vilken härlig header du gjort!:D

Nej ingen reklam alls... Det enda man får är ett mail när det kommit en ny kampanj som passar en. Så går man in och kikar och tackar ja eller nej:) Skitsmidigt e det.

Nej jag märkte att länkarna inte funkade=/ vette tusan vrf.. Men om du reggar dig får du jättegärna ange "anouk86" som rekryterare så får jag ngr poäng för det:)

KRam