onsdag 17 mars 2010

Springtime?

Ja nu verkar våren vara på gång! Jag satt ute en timme och solade i kortärmat härom dagen! Helt underbart! Jag såg t.o.m en fjäril, eller nåt som fladdrade förbi var det iaf! och sen gick jag och tittade på syrénhäcken och den har stora fina knoppar! Känns helt galet med den snömängden att våren skulle vara på gång! men vi har ju haft plusgrader i ett par veckor nu så det kanske är helt normalt..

Katterna är helt galna ute, de studsar och far och Pelle, han har redan lyckats ta tre små möss vad jag sett. Han har placerat dem fint utanför dörren :-)

Nu börjar man verkligen längta efter att få ta ut bilen och åka lite! Känna lite sol i ansiktet och vind i håret. Skön musik  på radion och inget speciellt mål i tanken. Bara känna frihetskänslan och bensinlukten i näsan :-)

1 kommentar:

Elina sa...

Syrénknoppar? Nu?! Åh herregud, det känns som om jag bor på nordpolen i jämförelse. Här värmer solen lite men det är fortfarande -10 och massor av snö. Syrenerna brukar inte blomma här uppe förrän i mitten av juni ungefär. Längtar!