onsdag 24 mars 2010

Candy

Ja det pratas ju mycket i media nu om svenskarnas godisvanor. Den genomsnittligen svensken äter ca 16-17kg godis/per år och person!! Är inte det läskigt!? Mest i hela världen dessutom!

Det är helt galet, och då ska man tänka på de som aldrig/sällan äter godis, som jag själv, är ju med och delar på medeltalet så jösses vad en del måste äta!

Det är ruskigt med tanke på dels allt socker, och dessutom alla kemiska tillsatser som godis innehåller! Det är ruskigt mycket i smågodishyllorna som är både allergiframkallande och väldigt onaturligt.

Barns godisransoner har  ju ökat i ruskig takt och tandläkarna är bekymrade över det höga antalet småbarn med hål i tänderna.

När jag var liten var det minsann  godis och läsk på lördag och kalas, ALDRIG annars! Det borde många tänka på idag också!

Hur mycket godis och läsk dricker du?

4 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag älskade godis som barn,men nu är jag inte så förtjust i det längra! lite tråkigt.

Lady Thirty sa...

jag är ett litet godismonster, men om jag äter så mycket som 16 kilo det tror jag inte...
läsk dricker jag knappt - gillar det inte så mycket.

när jag var liten så var det också godis på helgen :)

ha det bra!

Angelica sa...

Ja det är skrämmande. Jag äter och dricker antagligen mer godis å läsk nu när jag är gravid .. tyvärr. Men försöker hålla mig till Lördagar!

Anna sa...

Hmmm..måste nog erkänna ett det blir nåt 1/2 kilo i veckan säkert..=S.. Lycka i liten påse..=)
Ha en fin dag.