fredag 26 mars 2010

I’m boring

Ja  jag känner mig så tråkig, har inget roligt att blogga om alls! Är inte på några roliga spelningar, letar inga nya fräcka kläder heller då jag vet att inget kommer att passa ;-)

Men jag har bakat en jättegod morotskaka, som jag kan rekommendera STARKT!

3ägg, 2dl socker, 250g rivna morötter, 1dl malda/finhackade hasselnötter, 2dl vetemjöl, 2tsk vanillinsocker, 1tsk bakpulver, 1tsk bikarbonat, 3msk olja, kokosflingor

Glasyr; 75g smör, 100g philadelphiaost, 1,5 dl florsocker, några stänk citron och 3 tsk vanillinsocker.

175 grader nedre delen i 45 min

Vispa först ägg och socker pösigt, blanda sen i de torra ingredienserna och sist oljan och morötterna.

Smörj och bröa en springform (eller annan liknande, men gärna en med löstagbar kant.)med kokos och häll sedan i smeten.

Grädda.

Låt den svalna och gör sen glasyren;

Smält smöret och låt det svalna, vispa sedan alltihop till en fluffig jämn smet. Bred sedan på den på kakan.

DSC06547---------

Så var der fredag och det är så skönt, nu får jag ha min älskling hemma hela dagarna ;-) Få se vad vi hittar på, får ev lite middagsgäster och snickerihjälp i helgen, vi får se!

Ha en bra helg!

3 kommentarer:

LadyAngore sa...

jag känner också så!! allt man ska skriva kan ju inte handla om bebisen man har i magen.. men det är ju det enda man går och tänker på just nu. :))

Angelica sa...

Mmm, morotskaka är suveränt gott! Ska nog också göra det nån dag var urlängesen som jag gjorde det! :) Ja, jag känner mig också lite tråkig imellanåt som gravid, man kan inte eller orkar inte vara med på allt.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

tack för tipset,den skall jag prova!