fredag 30 april 2010

A Holiday

För vissa är ju valborg en riktig helgdag. Här där jag bor firas den egentligen inte, bara fjortonåringar som vill testa första fyllan verkar fira den här. Inga brasor eller smällare, så tråkigt.

Kommer ihåg när man var liten, då var man alltid vid en stor brasa där det sjöngs lite och folk firade av raketer och man värmde sig i eldvärmen i den kyliga luften.

Tror att när Pyret blir nåt år så ska vi nog se till att åka upp till mamma varje valborg så lillskrutten får uppleva det härliga.

Hur firar ni valborg?

Ikväll så får det bli lite god mat och hemmamys,och eftersom min fantasi och ork ligger på noll, så blir det hemmagjord pizza. Sen blir det kladdkaksmuffins med grädde på till efterrätt tror jag.

En bra låt får ni av mig, och jag hoppas ni få en trevlig kväll, oavsett vad ni hittar på!

2 kommentarer:

LadyAngore sa...

Låter som vår valborgsplan. Ska bli riktigt skönt! Speciellt imorgon då man vaknar och ALLA andra är bakis. hihi :)
Ha en fin kväll!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

bra musik!
Här på Gotland regnade det i går kväll,så det blev ingen brasa.