torsdag 4 februari 2010

Yawning..

Ja jag är så himla trött, är nog en trött-period nu.. Mår inte så illa längre men trött är jag så att det räcker och blir över..

Imorgon ska jag till min MS-läkare och prata om mina ben och rygg och fråga vad allt beror på, om nu han kan svara på det..

Sen ska jag fråga om ett intyg till att få bidrag till att bygga badrum..vi har nämligen inget badrum inne. Jo en toalett med  handfat har vi, men när jag ska duscha får jag halka ut i snön över stentrappor och grusväg in i garagebyggnaden och där har vi dusch och tvätt. Så där duschar man på betonggolvet och det är inte skönt ska jag säga…

För det första är jag stel i musklerna och går inte mer än nödvändigt, men när jag ska ner dit så får jag väldiga nervryck i benen av kylan i golvet, och sen när jag duschat är musklerna trött och jag har svårt att gå tillbaka till huset.

Så jag har läst på och hört att man kan få bidrag att få ha badrum inomhus, och det vore sååå skönt, en lyx som jag känner att min kropp kräver nu.

För att inte tala om nu när man ska få barn, då kan jag ju inte bära ett barn fram och tillbaka varje dag där när jag själv knappt kan gå? nejnej..

Badrum bygger vi oavsett, men kan man få hjälp till det vore det ju skönt..

Nej nu ska jag sätta mig vid tvn igen! So long!

1 kommentar:

jesa sa...

nja..ibland känns det långtråkigt.. men man behöver inte tänka på vad man ska göra för mat =)

imorgon kväll ska vi äta vanlig mat å sen under helgen kommer jag variera med soppor å riktig mat..
Sen till veckan tror jag att jag kör med bara soppa igen.. å sen veckan efter kommer jag att variera lite.. ta nån dag med bara soppa eller nån dag med både och..

Sen har vi slutat med läsk på veckorna.. å annat smått å gott.. =)

Å så när viko mmer göra vanlig mat kommer vi att göra mindre portioner å försöka ha mer grönsaker..

Kram