måndag 1 februari 2010

Charlie

Min lilla misse Charlie har fått lite trassel med sin blåsa och fick besöka veterinären idag! Han kissade blod där och det sattes in nån medicin som skulle hämma inflammationen. Var inga stenar eller grus iaf det var mycket skönt att höra.

Men han fick smärtstillande och lite lugnande, men det där lugnande var mer som sövning för min lilla kille, han har sovit och vinglat hela eftermiddagen och kvällen stackaren.

Hoppas det går över så han kan få sig lite mat.

Igår var även min man på veteranbilsmarknad och hittade en baklykta till sin cheva, men även en gitarr till mig! Jag spelade förut, men det var flera år sedan jag rörde en gitarr så det är bara att lära om sig! Men jag behöver nåt projekt nu när jag bara är hemma och skrotar! Så det var ju helt underbart!

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

Zazzan sa...

Hoppas din lille kisse mår bättre snart. Elvis hade ju samma problem i höstas och han repade sig snabbt, så nu håller vi tummarna (och trampdynorna) för att Charlie också blir bra snart!
Kram från mig och Elvis

Elina sa...

Hoppas kissekatten snart mår bättre.

Roligt med en gitarr också! Det är trevligt att sitta och plinka emellanåt. Kan tipsa om chordie.com, där finns massor av ackord och tabs. Ackorden går dessutom att höja eller sänka, samt att de visar bilder av de aktuella ackorden för låten man valt :)

Lady Thirty sa...

hoppas att lilla kissen kryar på sig.
inte kul när en små husdjur blir krassliga.

kramelikram