söndag 6 december 2009

Ten things

Ja jag fick en liten utmaning av underbara messan! Jag ska alltså berätta 10 saker om mig själv!

1. Jag är 167cm lång och väger 62 kg. Mest för att göra en uppfattning om hur jag ser ut. Allt extra sitter på mage och lår, hehe.

2. När jag var lite ville jag bli arkeolog. Och logoped. Och inredningsarkitekt. Och veterinär. Och författare.

3. Jag har svårt att bli arg. När jag blir arg blir jag ledsen, och då blir jag ännu ledsnare för att jag inte kunde bli arg..

4. Jag har fått möta mycket människor i mitt liv som utnyttjat mig, trampat på mig och behandlat mig som skit. men jag lärde mig mycket om mig själv på den resan också. Att säga nej när man behöver det. Fast jag skulle behöva det oftare en då..

5. Min första egna bil var en Ford Taunus 17M –72. Härligt brun med svart vinyltak. Den var jag så nöjd med att jag voltade med den en vinter när det var underkylt regn. Hamnade på taket och fick krypa ut. Fick inte ett blåmärke!

6. Min favoriträtt är stuvad lever med ris.

7. När jag var liten hade jag ett gosedjur, en bäver som hette Bengan.

8. Jag är otroligt rastlös och kan inte ha rutiner.  Jag kan inte ens äta mat på samma tid 2 dagar i rad,allt ändras ständigt.

9. En av mina drömmar som hänger kvar sen barndomen är att bli författare. Enda sen jag vann en novelltävling i skolan så brinner en författar-låga inom mig.

10. Jag är djupt troende. Alltså inte på Jesus eller Buddha, utan på en högre makt som styr jorden och våra liv. Jag tror på naturkrafter och lagar. Jag tror på livet efter döden, andar och övernaturliga fenomen. Jag är djup och konstig med andra ord!

Jag vill veta mer om alla er som läser min blogg! Kommentera gärna när ni gör detta, så ska jag rusa in och läsa!!

3 kommentarer:

MJ sa...

bra att veta lite om dig...

Ha en fint måndag

messan sa...

Intressant läsning om dig! Ha en fin dag!
kramen

Vifsla sa...

Vad lustigt att det var en taunus 17M. Min första sambo hade en ford taunus 17M-65. Den hade igenbyggda bakrutor och såg ut som en likbil. Ända tills han lackade den orange och grön.