torsdag 10 december 2009

New treatment

Ja idag på efter tio, så pratar de om MS och nya stamcellsbehandlingen! Jätteintressant! En tjej som fått denna behandling är idag helt frisk!

De behandlas med cellgifter och slår ut immunförsvaret, sen odlar de på ens stamceller som de sen sätter in igen i kroppen, och läkning påbörjas. Så man “startar om” kroppens immunförsvarsprogram.

Vilka grejer de kommer på! Detta är egentligen den vanliga behandlingen på leukemi, men nu har det visat sig vara ett utmärkt sätt till även MS.

Det får en att känna mer hopp ifall man skulle bli mycket sämre! Vissa dagar kan man känna sig värdelös som människa, men man måste ju endå se det man klarar och som faktiskt fungerar fortfarande ;-)

Jag håller ju på mycket med alternativmedicin, och jag har utvecklats mycket mentalt av det, men problemet med det är ju att man läker inifrån och ut, och allt det dåliga pressat utåt, och hamnar ju då i kroppen. Nu ska det ju även lämna kroppen när det är dags, men ibland orkar man inte vänta, man vill bara må bra, bara fungera nu nu nu!

Ja nu ska jag återgå till tvn en stund, de ska strax prata mer om detta, sen blir det storstädning!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Isabella sa...

Åh, det var fan på tiden. Ska bli väldigt intressant att läsa mer om detta!

Angelica sa...

Ja, det är intressant med vetenskapen, man imponeras över vad de kan komma på. Mammas sambo som har leukemi håller precis på med ett stamcellsbyte och han har enligt läkarna goda chanser att bli frisk :)

messan sa...

Foskning är superintressant, tycker jag. Snart är gåtan löst....tror jag. Jag tror att MS kommer minska drastiskt i framtiden. Vad tror du?