onsdag 26 augusti 2009

On the right track..

Jo det börjar att kännas bättre nu, och kanske  man ska ta och blogga lite ;-) Känner lite abstinens! Sen om jag har nåt att skriva, det visar sig!

I helgen var vi på bilorientering, kan man kalla det, och det var himla trevligt! Vi svarade på frågor, lekte lekar och träffade trevliga människor!

På lördagskvällen så var vi ett gäng som drog till Regementsparken i Uddevalla, för att se lite band och träffa folk, och det var väldigt trevligt, dock var ju jag på lite lågt humör, så det blev varken mycket dricka eller dansa.. inget dansa alls faktiskt, men hade en bra kväll endå. Träffade lite folk vi inte sett på ett tag, och det var skoj!

Funderar på om jag inte är på väg att bli förkyld också, väldigt svullen i halsen och det ömmar och river, blir mycket te med honung idag!

Apropå te, jag fick så fina presenter av min underbara vän igår! Ett supergott chokladte, en vacker tesil i form av en blomma och en ascool mugg! Hon är rätt duktig på att pigga upp mig, det får man säga! Jag har faktiskt presenter som ligger här hemma till henne med.. de kommer nog att skickas tidigare än planerat tror jag ;-)

Nåt bra att lyssna på, detta är en superlåt min käre man har på en brusig kassett, och nu  hittade jag den på tuben, lyssna och njut!

--------------------

Har sett en film jag ville se; Revolutionary road.. Men vad besviken jag blev!!! Hela filmen gick ut på att de grälade..sen var den slut..typ. Nä lite mer handling får det allt vara..

Ska ta tag i min vikt igen, har gått upp 4 kg sen i våras och det gillar jag inte.. jag vet exakt vad det beror på; Kladdkakor, blåbärspaj och potatis. Jag har bakat alldeles för mycket och börjat att äta potatis var och varannan dag.. Nu kanske inte potatis låter som nån jättesynd, men jag har väldigt lätt för att gå upp i vikt och då får man passa sig för sånt till vardags..

Som grädden på moset åt vi fattiga riddare igår.. jättebra..NOT.

Skärpning!

Nä nu ska jag städa undan lite och planera lite för byggnationen! Vi har kommit rätt långt och nästa vecka ska det börjas att spacklas!!! Så kul att få välja tapeter, golv och sen få dekorera och välja gardiner!! Kommer väl lägga ut nån bild efter som..!

Ha det gott!

1 kommentar:

messan sa...

Tack för tipset! Har skrivit om det på bloggen. Tack!

Chockladte lät underbart gott. Det var det va? Ibland behöver man lite uppmuntran från en vän.
Jag känner mig lite down just nu...av många olika orsaker. Vet inte riktigt var jag ska börja.
Ha en bra dag!
Kram