måndag 29 augusti 2011

Autumn

Ja nog är det redigt höstrusk utanför dörren idag, Och har väl varit hela augusti. Nästan iaf.

Det blåser sådär isigt och friskt och regnet känns som det vore nära fryspunkt.

Löven har börjat att släppa taget på vissa träd, blåbärssäsongen är över och innan man hinner blinka så står tomtarna på rad i närmaste Ikeabutik.

Men jag gillar hösten, jag älskar den här höga klara luften, min astma mår som allra bäst också.

När man får ta på sig en mysig tröja och ta en promenad och insupa luften i hela lungan och lyssna på en hackspett som hamrar febrilt.

När man kommer in är man lite kall om kinderna och lite ruggig, man tänder en brasa och några värmeljus.

Man suckar och planerar vart man ska vara i jul, kanske ser en långfilm och får inte ångest över att man inte är utomhus för att det är så fint väder.

Välkommen stormar, strömavbrott och regnrusk, I love You ;-)

1 kommentar:

Annie S sa...

Åh vad härligt det låter! Precis allt jag älskar med hösten, blir ju riktigt drömsk av mig. :) Välkommen höst!