fredag 15 april 2011

End of the Week

Fredag åter igen, härligt! Jag har tyvärr en skitdag med muskelvärk, trötthet och en dotter som inte vill sova nå längre stunder. Hon känner alltid på sig när jag är ur form, då blir hon det också. Pust suck och stön.

Sådär då har jag fått gnällt färdigt!

----

Jag gjorde god mat igår! jag gjorde en köttfärslimpa på kalkonfärs! Höftade lite men detta cirkus innehöll den;

  • 600g kalkonfärs
  • 2ägg
  • 1/2dl grädde
  • 1/2dl passerade tomater
  • 1/2dl majsmjöl
  • salt, peppar och vitlök

Slafsade ihop allting till en rätt lös smet och hällde ner det i en avlång bakform, en sån jag brukar göra limpor i. 175grader i en timme. kanongott. Serverades med en gräddsås och kokt potatis och kokta gröna ärtor!

1 kommentar:

Angelica sa...

Ja, det får du gärna göra, skulle vara roligt! =)