tisdag 26 januari 2010

Pregnancy

Ja mycket i mitt liv kretsar kring graviditeten just nu, av förklariga skäl, men jag ska försöka att lämna det åt sidan här i bloggen, tror inte alla vill höra om mina kräkningar, ömma bröst och mamma-hormoner ;-)

Det enda jag efterlyser i denna stund är om det finns nån som vet om det finns gravidkläder i lite mer 40-50´s stil, lite rockabilly, ja ni vet.. Nu när inte kläderna sitter som de ska längre, och inte alls längre fram, så undrar man ju vad man ska ha på sig. hemma kan man alltid springa i mjukisbrallor, men inte gärna ute på rock ;-)

Helgen var rätt ok, var på ett jättekalas, gogetters spelade, de är  ju som vanligt, bra men tråkiga.. har hört dem för ofta tror jag. Jag var trött och less på alla dynga människor så vi åkte hem tidigt, och jag slocknade som en klubbad säl i sängen..

Annars händer inte så mycket mer i mitt liv just nu, skrotar ju mest runt här hemma och pysslar. Håller  på med att slipa och ska tapetsera i ett av rummen just nu, ska väl bli klar nu nån vecka. Mor med sambo kommer ju på besök så då ska det vara klart så de har nånstans att sova ;-)

Nej lite musik till städningen behövs! Detta är en låt som jag bara äälskar, så jäkla bra, ryser i hela kroppen!!

 

So long!

6 kommentarer:

Elina sa...

Så fantastiskt roligt med en liten bulle! Många gratulationer!

Apropå kläder så vet jag faktiskt inte.. har inte haft någon anledning att kolla efter mammakläder ännu. Men jag tänker mig att 60-talsklänningar rent generellt borde fungera? De är ju ofta a-linjeformade. Lite senare tidsperiod dock. Såg i en gammal klädkatalog en kjol för mothers to be, det var en pennkjol med hög midja i en rejäl omlottmodell, så allt eftersom magen växte kunden man flytta bak omlotten och få mer plats :)

Zazzan sa...

Jag har ingen aning om var man hittar gravidkläder i rockabillystil. Men mörklblåa hängseljeans är ju rätt coolt annars om man har rätt stuk på dom. Till ett par såna kan man ju ha vad för toppar som helst känns det som. :-)

Sandy De Luxe sa...

Så roligt! Grattis! Hoppas att du mår lite bättre. Titta på Lady Angore's blogg. Hon är också gravid och hade lagt ut lite snygga kläder. http://ladyangore.blogspot.com

Karolina sa...

Ville bara passa på att tipsa om att Pat C Miller spelar ute på Orust 27 februari! :) Skoj med lite tjejrockabilly för en gång skull för det är det ganska dåligt med när man ska se live!

Hoppas att du mår fint!

Kram Karolina

LadyAngore sa...

åh, jaa, fy vad svårt det är med kläderna! Använder du mkt jeans??
Jag hittade en himla bra lösning på sidan " Lilla Mirakel "http://www.lillamirakel.se/

Ett FLEXI- Belt!! =))
Annars har de bra linnen på Vero Moda som är långa och strechiga, omlottklänningar är väl annars nåt man får lära sig gilla. :)

Lilly Lee sa...

Elina; tack! Jo jag har letat nån sån klänning med, men ännu inte sett nån jag gillar..

Zazzan; jo ett par hängselbyxor har jag iofs, som är för stora, de kanske fungerar nu när jag tänker på det! Ska testa det!

Sandy; taxk! Jo hon har redan hittat mig! ;-)

Karolina; Ja såg att det var party där, få se om vi kommer iväg, inte ofta det är tjejband nej!

LadyAngore; Ja jag har sett lite såna grejer,men jag har ju även blivit lite rundre om höfterna så mina egna jeans sitter inte vidare snyggt just nu tyvärr.. men har ett par kvar iaf!
Tack för tipsen!