tisdag 26 januari 2010

Another Soup

Ja det var ett tag sen jag skrev om nån mat jag lagat så jag kan ju tipsa om en soppa jag gjorde idag! Jag är som sagt rätt dålig och den mesta maten finns i frysen i garaget och jag orkade inte halka iväg dit så jag rensade kylskåpet i jakt på middag!

Så här kommer min “man tager vad man haver-soppa

0,5l vatten, 2 morötter, 1 palsternacka, en liten kålrot eller en bit av en stor..,2 små potatisar, 1 liten burk majs, en burk champinjoner,1tsk riven färsk ingefära, salt,körvel, cayennepeppar.2dl grädde samt 300g räkor.

Jag slantade upp rotfrukterna och potatisen och kokade dem i 45 min, med kryddorna. Sen hade jag i majsen och lät dem koka med i 5 min. Sen mixade jag alltihop med stavmixern och spädde med grädden. Sist hade jag i champinjonerna och räkorna, som bara ska bli varma, sen ska det ätas! Smaka av med salt.

2 kommentarer:

messan sa...

Nu får man nog hålla sig inne i snöstormarna som kommer! Jag ska ut och resa med jobbet imorrn...vi får se hur långt jag kommer:)
Ja, tänk nu är du gravid:))) Grattis igen!
Hoppas du får må bra och inte må illa snart.
Soppa ä gott!
Kramar och sov gott

jenny sa...

Tack tack för receptet:) Det ska provas!