onsdag 4 januari 2012

Shrimpy Soup

Gjorde ett ihopkok igår, och det blev en lyckad räksoppa :-)

 

Koka upp bitar av 3 stora morötter med 3 potatisar med vatten så det täcker i 20 min. Stek under tiden upp finhackad gul lök, en pressad vitlök och 5 färska champinjoner i bitar i smör tills det fått fin färg på medelvärme.

Häll i en stor burk med majs i morot/potatiskoket och låt dem bli kokta nån minut. Mixa sedan alltihop till en slät fin smet och salta, peppra och ha i en tsk sambal oelek. Ha sedan i det stekta och låt det koka upp. Häll sedan i ca 2dl tinade eller färska räkor och ställ åt sidan. Servera :-)

 

IMG_7717

2 kommentarer:

messan sa...

Jag tycker det blev jättefint här inne. Alla är så duktiga med fixandet min ser ut som vanligt jämt:).

Soppan lät god, enkelt och smidigt det gillar jag. Nu ska jag iväg till min vän och fika, mysigt en grå trist dag som denna.
Kram

messan sa...

Ja, visst är det roligt med blommor i alla dessa former. Jag brukar oxå få av maken...och så köper jag själv eftersom jag älskar blommor:).

Då får ni en mysdag imorrn maken och du, precis som vi haft idag:).

Kramis