torsdag 19 maj 2011

My Big Girl

Det har hänt så vansinnigt mycket med lilla tjejen i det sista! Hon vände från en dag till den andre och skulle klättra och krypa över allt, och lärde sig att krypa på knäna bara här om dagen! Ingen rasande fart men det går framåt ;-) Hon vill dock hellre stå och ta sig iväg gående så oftast blir hon stående med rumpan i vädret och tårna i backen och vrålar för att hon inte kommer upp!

Sen har hon fått upp 2 tänder, bara med dryga veckans mellanrum. Hon härmar och pratar och pekar på allt, som jag skrev om tidigare. Hon hejar på allt och alla och verkar bli en väldigt social och öppen tjej, dock lite blyg ;-) Spexar och skrattar hela tiden, ett riktigt busfrö!

Häromdagen for hon i backen när hon skulle klättra över mig och gjorde ett jätteskutt, jag hann inte med alls. Så då dök hon i mattan och fick 2 brännmärken på näsan.  Stackars liten :-( Sen var jag oaktsam förra helgen när jag och maken skulle föra henne emellanoss vid matbordet och hon slet tag i min kaffekopp och fick kaffe på sig. Det gick dock bra, men man fick lite smått panik.

IMG_3604Efter lite tårar så blev hon glad igen :-)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ohh, va skoj att så mycket händer med tösen:) Vad spännande att få se sin egen dotter växa och lära sig nya saker. Jag längtar efter den dagen också:)

messan sa...

Oj, så stor hon blivit och tänder med. När man får barn så inser man hur fort tiden går.
Det är det svåra tycker jag att göra lagom mycket. Oftast vill man så mycket mer men sen får man lida för det efteråt. Jag tycker att du ska ta hand om dig och vara rädd om dig. Ibland behöver man banka in att man har en sjukdom och får leva efter de förutsättningarna.

Ha en toppenhelg!
Kramar