fredag 16 december 2011

Popular

Jag fnulade på om jag skulle våga mig på att göra knäck på havregrädde, samt ha i polkagris i för det gillar ju jag. Men sen jag gjorde dem har jag sett såna recept hela tiden! Som tur var så hittade jag ett med just havregrädde innan jag började så att jag fick rätt mängder så jag slapp experimentera allt för mycket!

Jag försökte hacka grisarna i mixer, men det gick inte, de fastnade bara, fick ut lite pulver iaf, kanske en stor matsked som jag hade i smeten, men det räckte! Kanongott var det!

 

1dl havregrädde, 1dl ljus sirap, 1dl socker, 1 msk smör, 1msk polkagriskross/smul

Koka grädde, sirap och socker i ca 20 min, gör kulprovet för att få rätt konsistens. Ha sedan i polka och smör och rör tills smöret smält och häll sedan upp på små formar och kyl ner. Tips är att lägga smörpapper på en plåt under formarna så slipper man kladd att ta reda på sen!

IMG_7580

1 kommentar:

M. sa...

din knäck ser mkt god ut. själv brukar jag alltid misslyckas med det, så jag köper alltid.

hoppas att allt är bra med dig!?
du får ha en god jul & ett gott nytt år! kram molly