söndag 18 december 2011

Christmas Music

Vad härligt det är med julmusik! Att samtidigt smutta på hemmagjord glögg och baka godis och bulla..aaah..det är jul för mig! Att ha nära och kära runt mig som alla är glada och man sitter tillsammans i soffan, äter för mycket ischoklad och tittar på kalle på tvn… Eller spelar sällskapsspel och skrattar sig fördärvad :-)

Nu har det ändrats lite i och med det nya livet vi har i familjen och jularna ändrar ju fokus lite! Förr var man ju själv den lille som skulle få allt man ville ha ;-) och som väntade spänningsfullt på vad tomten skulle komma med. Nu är man själv tomten som får se tindrande ögon och kraschade julgranskulor… Underbart!

 

Jag och tösen åker tåg norrut till min mor med sambo i deras mysiga, nu härligt julpyntade hus, och på fredag kommer maken efter. Vi blir kavr till annandagen så bloggen kommer nog att vara väldigt tyst i veckan :-) Men jag komemr att schemalägga lite julmusik under veckan, det får ni av mig! Kram och god jul på er!

3 kommentarer:

messan sa...

Vi är två julälskare du och jag:). Det låter jättemysigt med er resa och allt trevligt ni ska göra. Det är så mysigt att bara vara med sina nära och kära.
Du kommer hinna baka senare det blir ju lite speciellt när man har små kottar runt sig. Njut av den tiden den kommer inte igen:).

Ha det så tevligt nu!
Varma kramar

Annie Sand sa...

God jul till dej! Hoppas du får en riktigt trevlig jul med allt vad julen hör till! Kramar!

Vilken underbar version av denna jullåt förresten! Tack för den!

jessica sa...

Kram och god jul till dig!